قباد گودرزی معروف به علی بابا هنرمند، شاعر، خواننده و بداهه سرای توانای شهرستان نورآباد بود .

علی بابا ساکن شهر خومه زار بود . وی در "سُرو خوانی" از جمله خواننده های محبوب شهرستان بود اینگونه سرود‌ها اغلب د‌ر قالب مثنوی و بیانگر عواطف، خواسته‌ها، آرزوها، احساسات، عشق‌ها، د‌رد‌ها، د‌غد‌ه‌ها، ارزش‌ها، سنن، آد‌اب و عقاید‌ مرد‌م هستند‌.

این هنرمند یکی از معدودترین خواننده هایی بود که به هنگام ضبط کاست هیچگونه ترانه ای آماده در اختیار نداشت و هنگامی که ویلون شروع به نواختن می کرد ذهن فرا انسانی این مرد اشعاری را به او هدیه می داد و شروع به خواندن مینمود.

این خصلت عجیب و این توانایی وصف ناپذیر علی بابا بود که هر مخاطبی را در پای رادیو ضبط های قدیمی میخکوب می کرد.

روح لطیف و کرامت و شوخ طبعی که از این هنرمند سرچشمه می گرفت این هنرمند را در زمره دوست داشتنی ترین خواننده های لر زبان قرار داده بود.

قباد روزگاری برای نسلش خواند که مثل امروزی ها اینقدر دسترسی به شبکه های مجازی راحت نبود .اگرچه مخاطبان و هوادانش را نمی توان در یک گروه سنی خاصی طبقه بندی نمود اما عدم پیشرفت تکنولوژی در دهه های شصت و هفتاد باعث گردیده بود تا رادیو ضبط های کاست دار مهم ترین منبع برای شنیدن موسیقی لری این خواننده محلی باشد.


آن روزها حتی رادیو ضبط ها هم مثل یک دهه بعد شارژی نبودند .کم نبودند جوانهایی که پول یک روز کارگری خود را برای خرید باطری میپرداختند ،تا مثلا کاست شماره چندم قباد را گوش بدهند .


سرانجام استاد قباد گودرزی (علی بابا) در تاریخ بیست و دوم دی ماه 1393 بر اثر بیماری درگذشت . ( به خانواده محترم ایشان تسلیت می گویم )


علی بابا در طول عمر خود کاست های زیادی را در بین قدیمی ها و نسل جدید ممسنی به یادگار گذاشت.


قباد هم مانند خیلی از بخش های فرهنگ سنتی ما در جدال با تکنولوژی و مدرنیته گرد فراموشی برچهرهایشان نشست.


قطعه ای زیبا و جاودانه از این هنرمند بزرگ لر با نوازندگی ویولن استاد خداکرم جنگی :

نظرات شما موجب رشد و رونق موسیقی لری و قشقایی می شود لطفا دریغ نفرمایید . با تشکر